Een bruiloft update!!

Hallo lieve familie!

Cool

Genieten jullie ook zo van het mooie weer? Om verder te gaan met de familie website, wilden we jullie even een update geven over de bruiloft! We zijn er namelijk best druk mee geweest, zeker de laatste tijd! Maar daardoor hebben we wel alle grote dingen geregeld!!

Laughing
Dat is een fijn gevoel natuurlijk, want de grote dag komt steeds dichterbij!

Op 3 september 2010 trouwen wij op Kasteel Sterkenburg in Driebergen,

daarna hebben we de kerkelijke inzegening in de Maartenskerk in Doorn

en het feest is 's avonds in het Arsenaal in Woerden!

Die locaties zijn allemaal geregeld. Afgelopen zondag zijn we naar de DJ's geweest om even kennis te maken en te kijken naar de apparatuur die ze hebben voor onze bruiloft (o.a. 2 bellenblaasmachines
Wink
), het zag er allemaal goed uit!
Maandag heb ik (met Annemarie, mama en Jannie) mijn trouwjurk gepast en opgehaald! Hij is supermooi! Maarten heeft ook al een pak, maar hij moet nog wel een keer komen om weer te passen. Daar moet hij nog even voor bellen. De schoenen zijn hier ook al in huis. Dus we kunnen ze lekker inlopen, haha!
De fotograaf,haar/make up en de ringen (komen eind juli) zijn ook al geregeld!
We hebben vanavond de honeymoonsuite geboekt!! We hebben hem even gezien, superleuk natuurlijk!!
Nu richten we ons op de uitnodigingen, we hebben morgen een afspraak met de drukkerij hier in de Meern. Daarna weten we meer. We zijn benieuwd!

We hebben een lijstje gemaakt met dingetjes die nog gedaan moeten worden, het is nog best een lijst, maar het zijn allemaal kleine dingetjes. Echt de details!
Wink

Als we meer nieuws hebben, horen jullie dat natuurlijk meteen!

Veel liefs uit het zonnige de Meern!!!

Verhuizen Annemarie

Hallo lieve familie!

Zo, dat was weer een poosje geleden dat ik een weblogje had geschreven! En nu over een heel ander onderwerp: Ik ben verhuisd! Op 2 juni kreeg ik de sleutel van mijn nieuwe crib aan de Patmosdreef in Utrecht.

Vervolgens gingen er twee weekjes overheen omdat ik twee tentamens moest leren, en ik wilde volle concentratie hebben voor het verhuizen. Papa is in die weken al wel veel naar m'n nieuwe kamer gegaan, om alvast een mooie vensterbank te maken, en andere perfecties. (zie het resultaat: ben er superblij mee!)

Op zaterdag 19 juni konden we beginnen met het krabben van behang (leuk klusje) en kon papa het eerste strookje behang er op plakken. Het was nog een klus om het behang uit te zoeken, maar het is paars geworden.

In de week erop is de rest van het behang er opgeplakt door Pap, Mam, Maarten, Berdien en mezelf. Twee muurtjes paars, twee muurtjes wit. Zaterdag de 26e konden we verhuizen! Ik had al een aantal dozen vol, verder moesten er nog twee kasten mee... met de achterbak open dus! Mijn matras en bank waren 's ochtends door twee leuke jongens van de ikea bezorgd, en toen we alles in elkaar zetten kreeg mijn kamertje echt sfeer!

Binnen de kortste keren had pap een televisieverbinding en internet tot stand gekregen, echt fantastisch! Houkje bleef de eerste nacht hier slapen en we zwaaiden iedereen uit....

Nu woon ik dus in Utrecht aan de Patmosdreef! Er moeten nog wat schilderijtjes opgehangen worden, nog wat spulletjes bij de ikea gekocht worden voor de perfectie, maar dan is het af! Ik denk dat ik nog wel veel in Maartensdijk ben deze zomervakantie, maar als in september mijn studie begint woon ik hier met Sabrine, Stephanie, Dirkje en Brecht... Leuk!

Komen jullie snel kijken? Liefs, Annemarie

Ps. Misschien wel leuk als iedereen op deze weblog weer een leuk verhaaltje schrijft als er iets leuks gebeurt, updaten we elkaar mooi!

Ben Gurion Airport Tel aviv

Een laatste groet over 20 min. mag ik aan board.

groet

Last day in Tel Aviv!

Hallo allemaal, leuk dat jullie zo meeleven. Ik heb deze week een leuke klus gehad, het reviewen van internationale contracten voor de nieuwe container terminal in Ashdod (ten zuiden van Tel Aviv)

Het is me goed afgegaan, ik hoop hierdoor natuurlijk goodwil te hebben gekweekt voor meer van dit soort reisjes. Ik maak wel lange dagen: van 9 tot 20:00 uur. Maakt niet uit ik heb het geweldig hier. Tel Aviv is echt een wereldstad, het is er druk, sommige gedeelten zijn niet zo mooi andere gedeelten zijn prachtig nieuw opgebouwd. En het ligt heel mooi aan de zee, daar zijn veel hotels en mooie terrasjes en restaurants/clubs. Ik voel me hier erg veilig, het is niet echt Arabish of zo. De bevolking is erg vriendelijk en multiculti. (Joden komen van over de hele wereld).

Gisteravond waren we in old Jaffa, dit doet wel weer arabish aan en je voelt hiet de oude (bijbelse) geschiedenis. Affijn vanacht vertrekt mijn vliegtuig om 05:05h en ik moet er om 02:00h zijn!

Morgen ben ik dan fijn weer thuis.

old Jaffa

Aangekomen in Tel aviv

Vanmorgen ben ik om 02:30 uur plaatselijke tijd (het is hier een uur later) geland. Om 03:45 uur was ik in het hotel. Ik heb uitzicht op zee, er waren zelfs al mensen aan het zwemmen.

Straks moet er natuurlijk wel gewerkt worden. Maar eers even relaxed ontbijten met mijn collega om 09:30 uur.

groetjes,

wijnand

mijn vliegtuig, een Boeing 737-900 taxied naar de gate

uitzicht vanuit het hotel op de Middellandse zee

ook vanuit het hotelraam gezien

Trip naar Israel

Hoe het allemaal begon ......

Woensdag 16 september

Twan mijn collega en vakgroephoofd komt naar mij toegelopen en zegt: 'Zeg Wijnand zou jij voor D. naar Israel willen?' 'Eh, uh, Ja!' Antwoord ik een beetje onzeker, waar gaat het over, wat is het voor een project?' Vraag ik terug. 'Het is iets met een haven in Israel', het is urgent en je moet er zo snel mogelijk naartoe' zegt Twan terug. 'Gaaf, maar ik moet even ruggespraak houden met het thuisfront en ik heb nog wat operationele zaken lopen' zeg ik enthousiast. Zo ging het dus, ik heb intussen wat meer info en vandaag, donderdag is alles al geregeld. De tickets zijn geregeld door het D. reisbureau en het hotel is ook al geboekt. Ik vlieg a.s. zondag om 21:00 h naar Tel Aviv en kom terug op vrijdag om 09:00h in Amsterdam. Het is vlucht 461 van de KLM, ik vlieg met een Boeing 737-900.

In het kort wat ik daar ga doen:

D. is bezig met een project voor een haven in A. ten zuiden van Tel Aviv. Voor dit project zijn een 15-tal internationale contracten opgesteld. Deze contracten zijn onvolledig en zijn niet juist opgesteld. Mijn taak is nu om deze contracten te corrigeren. Daar heb ik ongeveer 4 dagen de tijd voor. Ik verblijf in het T. hotel in Tel Aviv,vlak bij de Middelandse zee,het D. kantoor ligtongeveer 2 km verder. Via deze site zal ik jullie op de hoogte houden. Allemaal heel spannend, ik heb er zin in!

Het T. Hotel

A. port

Groeten,

Werkweek Barcelona

Hey allemaal!

Hier een berichtje van Rik vanuit Hotel Olympia in Calella!

Ik kwam er zonet achter dat hier gratis wifi is dus ff uitproberen dus! :)
Ik heb hier een heerlijk weekje!

De busreis was best wel enorm lang (20 uur) en heb nauwelijks geslapen. Toen we aankwamen brandde de zon op je kop terwijl je alleen al stilstond! De hotelkamer was echt heel erg chill en groot! De eerste dag mochten we ff uitpuffen en chillen van de reis. Lekker buffet als avondeten. Na een heerlijke nacht slapen stond een lekker ontbijt buffet op ons te wachten. Daarna gingen we naar verschillende dingen in Barcelona, namelijk de Sagrada Familia, een Cathedraal (ben de naam kwijt) en naar het Olympische stadion. Was heel vet en indrukwekkend. Toen weer met de bus terug. Een paar gasten in de bus vonden het wel even 'leuk' om een middelvinger naar motorrijders te steken. Eentje vond 't wel leuk en lachte en stak er een terug, maar een ander reed luid scheldend achter de bus aan... Maar hij gaf 't op.
Toen weer een lekker avondbuffet.

Na een lekker avondje met Flugel, chips en DVD gingen we weer een fijne tuk doen. Toen de volgende morgen aanbrak aten we zoals gewoonlijk buffet. Toen naar het stadion van FC Barcelona, heel indrukwekkend!! Toen een middagje Ramblas (op je spullen letten!!) en een fijn buffet in een restaurant. Toen weer terug naar hotel. Toen die morgen een buffetje, en een dagje lekker niks en voorbereiden op de bus. Lekker naar het strand geweest enzo, lekker veel McDonalds op en zo. Toen terug naar het hotel. En dan zit ik hier! Een verhaal op de iPod te typen!

Vandaag de bus in en dan morgen thuis. Het was perfèct. :D

We zijn weer thuis...!

Vrijdag 7 augustus, 1715 uur, Maartensdijk.

We zijn weer thuis en de reis verliep soepel. Geen enkel probleem meer met de camper, die rijdt weer als een zonnetje, gelukkig. Dat hadden we afgelopen dinsdag nog niet gedacht...

Dinsdag 4 augustus, 1304 uur.

We zitten in een busje van Sisteron naar Veynes. Daar moeten we rond 1340 uur zijn, maar de bus is te laat. Om 1454 uur vertrekt de trein van Veynes richting Grenoble. We zijn dan om 1415 uur op het station van Lus-La-Croix-Hautes. Het is daarna nog een dik hal uur lopen naar onze Camping Au Garage.

Gisteren verliep de treinreis naar Sisteron goed. Een tractatie bovendien, want de trein rijdt dwars door de Franse Alpen. Hier zou ik machinist willen zijn! Alles is zo mooi, zo lieflijk. We genoten met volle teugen. De wisseling van trein in Veynes verliep goed. Het blijkt een prachtig, oud station te zijn waar lange treinstellen, getrokken door zware diesellocs, stoppen. Een knooppunt van sporen. Ik voelde me Kuifje.

Sisteron is een prachtige, historische stad aan de Durance, die groen door de stad heen loopt. Vanaf het station moesten we een half uur wandelen doo het centrum, voordat we bij het adres van Hertz waren, waar een fijne Seat Ibiza op ons stond te wachten.
Na de formaliteiten te hebben afgehandeld gingen we op weg. Het was inmiddels 1630 uur. Plan: terugrijden en onderweg ergens een hapje eten. Dat 'ergens' werd het bergdorpje Serres. Eerder waren we eret de camper al langs gereden en het trok ons vanwege het feit dat de huizen tegen de berg zijn aangebouwd.

We hebben ons heerlijk vermaakt in Serres (met een personenauto kom je toch op meer plekjes dan met een camper). Café au laut met een tarte aix pommes en daarna een heerlijk wandeling door de klimmende en dalende straatjes van Serres.

Rond een uur of zes reden we door. We hebben in Lus-La-Croix gegeten in een restaurant naast een skiliftstation. we kwamen daar terecht doordat er na het passeren van onze Camping au Garage doorreden, de bergen in. Midden tussen de bergpassen, met een laat en oranje zonnetje hebben we heerlijk gegeten. Eigelijk was het een fantastische dag...

Vanmorgen rond 0800 uur stonden we op. De zon prikte al weer. Bergen zien er op ieder moment van de dag anders uit door het licht en je blijft er van genieten. Plan voor vandaag: een dagje Grenoble. Maar voordat er dat plan konden uitrollen sprak ik Michelle, de monteur. Hij bleek een onderdeel van het wiel toch los te hebben gekregen, nadat er gedurende 5 uur een druk van 15 ton (!) op had gestaan. Daardoor hoefde niet alles te worden vervangen. Mooier nog: hij vertelde me dat hij de bestelde onderdelen had geannuleerd en dat hij het te vervangen onderdeel al had vervangen! Dus hoefde vandaag alleen nog maar alles in elkaar gezet te worden en dat zou hij vanmiddag doen.

Super: we kunnen dus, als alles mee zit, vandaag rijden!

Nieuw plan: boodschappen doen, flesjes wijn halen voor de eigenaar van de garage en voor Michelle en dan naar Sisteron om de auto weer in te leveren,

En zo gezegd, zo gedaan. Door mevrouw Hertz zijn we keurig afgelverd voor het station en nu hebben we een gecombineerde ticket bus/trein terug.

Station Lus-La-Croix-Hautes, 1415 uur. Na een busrit van een uur en een treinreis van ongeveer 25 minuten zijn we aangekomen op het station. Wat een prachtige omgeving! Hier gaan we zeker nog vaker naar toe.

Nu nog een stevige wandeling naar het dorp. Over het zojuist geasfalteerde wegdek lopen we in de glooiende omgeving van Rhônes-Alpes, op weg naar Camping au Garage. Hoe zou het er voor staan? Heeft Michelle een begin gemaakt? We hebben voor de zekerheid alvast een paar flessen wijn en een Franse kaas voor onze gastherenvan de afgelopen dagen gehaald.

We lopen langs het drukke gemeentezwembad. Aanlokkelijk, want het is heet. Dan langs de appartementen, waar ook tijdens de witte winters druk gebruik vanzal worden genaakt. En dan komen we in de buurt van de garage. We zien de camper al staan - weer op vier wielen! Wat een verrassing! Klaar, dus!

We kunnen nu afscheid nemen en de rekening betalen. Die valt, in vergelijing net het eerste scenario - erg mee. En dan: starten en rijden! De bergen in, richting Grenoble en daarna Lyon. De wagen rijdt weer als een zonnetje.

Rond 1845 uur komen we aan bij onze plek voor de nacht. Het is hier lekker en er is een zwembad. Misschien maken we daar nog gebruik van.
We zitten even later met een heerlijk koud drankje op camping Les Portes du Beaujolais, Anse... We hebben ongeveer 225 km gereden.

Dank voor al jullie reacties! We hebben ze steeds kunnen lezen via de telefoon... We zijn weer blij om thuis te zijn. Berdien en Maarten zorgden voor een heerlijk bos zonnebloemen en dat voelde welkom. Nu alles weer uitpakken en opbergen, dan ligt de vakantie weer achter ons...