Een dagje Velsenbroek...

Zaterdag 27 juni: Corinne en Harry (Gienke's broer) hadden ons uitgenodigd om een dagje langs te komen. Aan de ene kant om hun huis te zien (ze wonen er pas een half jaar) en aan de andere kant om Harry's verjaardag (zondag 28 juni) te vieren. Ook Bert en Ankie waren uitgenodigd. Johan had genoeg werk op de boerderij, dus die kwam niet me en Emiel en Toos konden niet komen, dus zaten we met ons vijven na de middag bij elkaar in Velsenbroek aan een broodje krabsalade.

Het weer zou goed zijn, alhoewel er regen en onweer aangekondigd was. Maar dan vooral in het zuidoosten en daar zaten wij niet. Het was heiig met en dikke laag wolken, maar wel warm en drukkend. Een prima gelegenheid om met elkaar een wandeling langs het strand van IJmuiden te maken. Eerst even nar de sluizen, want de kans dat daar een groot zeeschip zou liggen was natuurlijk aanwezig. Altijd leuk! tenminste, als er schepen zijn en die waren er niet.

Op naar het dichtstbijzijnde strand - auto geparkeerd en naar het strand. Heerlijk!

Harry experimenteerde met zijn nieuwe camera en zo kun je hier nog een filmpje van deze dag verwachten (http://www.garst.nl/groeten.html). En terwijl wij heerlijk langs de kustlijn zuidwaarts gingen, ontvingen we bericht uit Westervoort dat donder en bliksem ervoor hadden gezorgd dat de paarden moesten worden binnengezet, kortom: noodweer! Er trokken hevige regenbuien over Nederland. De regen kwam 's middags vanuit het zuidoosten en Zuid-Limburg en ging gepaard met onweer. Het KNMI had in de loop van de middag gewaarschuwd voor flinke wateroverlast. Op sommige plaatsen viel 30 mm neerslag.

En wij maar genieten! Zelfs het water was lekker: er waren toch verschillende mensen die het zilte zout in gingen! En al lopend kwam de vloed op...

Een heerlijke dag, die eindigde op het terras van strandpaviljoen Beach Inn, waar we een heerlijk drankje nuttigden en de dag doornamen...

Na deze snacks hebben we ons binnen tegoed gedaan aan een diner, mede ter ere van Harry's verjaardag. Hij trakteerde en het heft ons gesmaakt. Gezellig om zo eens samen tijd door te brengen. We hebben afgesproken dat vaker te zullen doen. De eer is nu aan ons om de volgende afspraak te maken.

Het was een bijzondere dag, vooral ook omdat we 's morgens hoorden dat Koen (zoon van onze vrienden Femke en Peter) in een gekochte auto was aangekomen in het Australische Jerramungup: de ontmoeting met Annemarie, na en reis van enkele dagen. En die trekken nu samen een paar dagen op. Als je je dan voorstelt dat Koen al een half jaar met Annemarie correspondeert over deze reis begrijp je dat zaterdag 27 juni 2009 een heel speciale dag is...

Groet uit Magic Maartensdijk!

PS: Marije: heb je het leuk gehad op Terschelling?

Berdien en Maarten

Ziet er leuk uit die foto's! Gelukkig maar dat jullie geen regen hebben gehad! Lekker uitwaaien op t strand!
Kusjes!!

Tante Greet

Wat heerlijk zo op het srand te lopen.Wij hadden buurtfeest zaterdag en ontzettende onweer en regen gehad s'middags,gelukkig was het s'avonds droog met de bbq.Leuk voor Annemarie,iemand bij haar die ze kent.Groetjes en kusje.

Ellen

Wat een leuk dagje hadden jullie en aan het strand is het altijd fijn...wij verheugen ons erg op een weekje Texel, de 11e juli gaan wij er zelfs met 3 kinderen en de hond naartoe (Marije neemt een vriendin mee) en Wouter gaat ook gezellig mee. xx

Dghdgufg

Ryddhfhtwbkfduy