Zwarte Zaterdag...

Hoe het leven van vakantiegangers kan lopen...

Vanmorgen waren we vroeg uit de veren (nou ja, 0800 uur) om te vertrekken naar ons volgende stekje: Lalley, waar we eerder stonden deze vakantie. Na een heerlijke paar dagen in Greoux (luieren, mooie wandeling maken langs de rivier naar het dorpje en daar heerlijk lunchen en heerlijke uurtjes aan en in de stromende Verdon) verliep de reis voorspoedig. Beetje door de bergen, een stukje snelweg en met de laatste 65 km te gaan begon onze ervaring met Zwarte Zaterdag... iedereen wilde richting Grenoble en dat kon alleen maar via een enkelbaans weggetje door de bergen. We sloten aan op een schier eindeloze file.

Bij de rotonde in Laragne zagen we na een half uur de oplossing: een camping op 100 meter afstand. Afgeslagen en de camping op gereden. Het blijkt een vliegveldje te zijn waar paragliders en andere zweeftoestellen kwamen landen. Er was plek en opnieuw zitten we eersteklas, met uitzicht op het landingsterrein. Komende week zijn hier nota bene Nederlandse kampioenschappen...!

Maar wij gaan morgen door - naar Lalley...