Roquebrune sur Argens

Het is al weer vrijdag als ik dit schrijf. De tijd vliegt, we zijn al weer anderhalve week op pad...

Het is bijna 1900 uur en we zitten op camping Vaudoir in Roquebrun sur Argens, een klein stukje boven St Tropez, aan de Côte d'Azur. Het is een kleine camping, maar wel één met een zwembad. En dat is bijna een must met deze temperaturen. We hebben er al heerlijk in gelegen, gedrieën.

Vanmorgen vertrokken we weer van onze camping in Moustiers Ste Marie. We hebben daar een dag en nacht de Mistral mee gemaakt; harde windstoten met een helderblauwe lucht. Drukkend warm, dat wel. Maar we moesten de zonnewering binnen halen en tafels en stoelen veilt stellen. Gisteren hebben we de camper als auto gebruikt en zijn we naar Lac Sainte Croix geweest. Een heerlijk blauw meer waarop we met een waterfiets richting de Canyon Verdon zijn gegaan, een rivier met aan weerszijden rotsen tot aan de hemel! Wat een prachtig stuk natuur.
Daarna hebben we er nog heerlijk gezwommen. Ankie, bedankt voor de tip! Een supervakantie tot nu toe...

Vanmorgen zijn we naar Flayosc gereden, waar kennisen Jan en Lucy Steeman een huis hebben gekocht. Het was een ritje van een uur en paste uitstekend in ons reisschema (hebben we dat eigenlijk?). We zijn allerhartelijkst ontvangen, Jan zat midden in zijn uitzending op Radio
5, waar hij voor de AVRO Toppers van Toen presenteert (met een digitale verbinding vanuit zijn slaapkamer!)...

Rond een uur of één - en na een rondleiding over hun land - zijn we samen in Flayosc gaan lunchen, heerlijk lokaal. Na een paar uur namen we afscheid en we volgden de tip van de Steemans om naar de huidige camping te gaan.

En daar zitten we nu in de avondzon. We staan hier drie nachtjes. Morgen fietsen we naar St Maxime, waar we met de boot naar St Teopez varen; overmorgen doen we een dagje strand.

Verdere plannen? Cannes, Nice, Monaco...? We zien wel. Voorlopig hebben we nog twee weken. Heerlijk!

Hete kussen uit de Côte d'Azur!
Gienke, Rik, Koop

Tante Greet

Dat is toch wel genieten hé allemaal leuke dingen doen en zien.Heerlijk zo'n vakantie.Leuk om die kennissen te ontmoeten,ff bijkletsen.Jantien is vandaag vertrokken naar Portugal,met 3vriendinnen.Iedereen is maar weg,snik snik.Hier alles goed.Dikke kus.

O&O

Wat leuk dat jullie nu op plekjes zijn waar wij ook geweest zijn.Vooral het" meer van het heilige kruis "en
de canyon du verdon.
De temperatuur is alleen wat aan de hoge kant,begrijpen we, maar het is beter dan regen.
Wij hebben hier een paar natte dagen.
Leuk dat jullie bij Jan Steeman geweest zijn.Wij dachten altijd dat hij Steenman heette.
Veel plezier nog met het zwemmen in jullie kleine zwembroeken (Berdien noemt ze trouwens anders) en tot schrijfs....
Groetjes van ons, Mam en Pap.

Wijnand

Hi Guys,

Leuke dingen doen jullie! De Verdon, ja daar wil ik ook nog eens heen, lijkt me erg mooi. Leuk die ontmoeting met Jan Steenman. Fijne tijd nog.

groet,
Wijnand