Oerol, Terschelling

Vrijdag en zaterdag (vandaag) waren Ellen en ik op het Oerol Festival op Terschelling. Ellen ging gezellig mee op werkbezoek van het Oerol project op radio, televisie en internet en samen bezochten we de voorstelling 'Blik' van toneelgroep 'De Appel'.

Vrijdag vertrokken we met de sneldienst van 1545 uur vanuit Harlingen naar Terschelling (op de monitoren zijn filmpjes van de AVRO te zien)...

Aangekomen op het eiland brengen we onze spullen ter overnachting naar een door de AVRO georganiseerde driemaster (de 'Admiraal van Kinsbergen'), waar ook alle medewerkers tijdens het festival kunnen slapen...

's Avonds zijn we gaan wandelen, onder andere over het Groene Strand (west-Terschelling), waar de 'Wind Nomaden', schilderijen die bewegen in de wind, te bewonderen zijn. Het weer is bewolkt, fris en af en toe waait er een regenbuitje...

Op het Groene Strand staat ook een file opgebouwd op een geïmproviseerde snelweg. Daar speelt toneelgroep 'De Appel' haar stuk 'Blik', over mensen die in een file terecht komen. Ellen en ik hebben geen kaarten, maar worden tegen de start van de voorstelling uitgenodigd om vooral op de tribune te komen zitten. Zo krijgen we gratis een mooie voorstelling te zien!

Na de voorstelling lopen we terug naar het StayOkay Hotel (zie ook www.oerol.avro.nl), waar na half twaalf de live-uitzending van Opium TV begint. Daarna drinken we nog wat met de collega's van de AVRO en rond half twee 's nachts liggen we in onze kooi!

Vanmorgen - zaterdag - stonden we al weer vroeg naast ons bedje en rond negen uur zaten we aan het ontbijt. Ellen leende een fiets van de AVRO-crew en ging naar de voorstelling 'Mond Vol Zand' - ik ging naar de bar voor een heerlijke Café Latte, waarna ik terug ging naar de veerboot. Mijn bezoek zat er op. Ellen nam een paar boten later. Het was leuk dit samen mee te maken!