Vorderingen van het schilderwerk in Maartensdijk

Voordat we naar ons Pinksterweekend toe gaan (met de camper), kan ik Fred nog een dagje helpen met het schilderwerk van het huis. De voorzijde is klaar, voor wat de bovenkant betreft. Dus: de steigers kunnen worden afgebroken en verplaatst naar de achterzijde van het huis...

De grondverf heeft Fred gemengd met de kleur 'Monumentengroen', dat er in een paar lagen overheen wordt gezet. Uiteraard goede verf gebruiken!

Aan de achterzijde plaatsen we een paar steigers als 'trap' naar het dak... het is een hele klus.

Vandaag gaat Fred beginnen aan de top van de achterzijde, en dat is heel erg nodig, gezien het feit dat deze kant op het zuiden staat en het meeste met zon, wind en regen te maken krijgt...

Ook de zijkant van het huis moet worden bijgewerkt en geschilderd. We zijn er nog niet. Daar gaat het vakantiegeld...! Maar: een goede bestemming dit jaar!

Aan de voorzijde staat nog een enkele steiger om de laatste stukjes te kunnen afwerken. Wa6t vinden jullie van de kleur?

Kijk, dit is nu de reden dat we er echt mee aan de slag moeten: het kozijn van het zolderslaapkamerraam (achterzijde)... helemaal rot!

Maar als alles klaar is, kunnen we er weer jaren tegen. En over het weer klaagt niemand!

En Fred: die gaat maar door...