Zondag 24 mei, Maartensdijk

24 mei 2009

Voor Annemarie.

Zondagmorgen, Maartensdijk. Langzaam worden we wakker. Blauwe lucht, de deuren kunnen wijd open. We ontbijten met aardbeien en ronden af met een heerlijke café latte. Of “sop”, zoals opa Geersing zegt. Hij heeft liever gewone koffie.

Een week geleden waren we nog in Zwolle. Opa en oma waren een week naar Griekenland geweest (op Kos) en kwamen de dag voor oma’s verjaardag terug. Vertraagd door een staking van de Griekse verkeersleiders. Ze bleven daarom bij ons in het mooie Maartensdijk slapen. Op jouw voormalige slaapkamer, nu dus logeerkamer. Maar wel met jouw spulletjes en inrichting.

Op oma’s verjaardag – 15 mei - konden we vroeg samen ontbijten, voordat ze door gingen naar Zwolle. En zondag werden wij verwacht. We waren er (bijna) allemaal; een gezellige dag waarop we oma’s 78e verjaardag vierden (zie devideobij 'Video's)...

En afgelopen donderdag was het Hemelvaartsdag, Ascension Day bij jou. Weer een mooie dag. Omdat Rik woensdagavond naar de bios (X-Men Origins: Wolverine) was geweest met Maarten en Berdien en in De Meern bleef slapen hadden we de tijd aan onszelf. We hebben een eind gefietst (naar de Gamma in Hilversum, op zoek naar een Jan des Bouvries dekbedhoes) en daarna gingen we naar De Meern, om Rik op te halen. En om naar een auto te kijken die Maarten te koop had staan. Een mooie Nissan Micra! Mam was direct verliefd en de koop werd snel gesloten. Maarten zou z’n best doen om hem in het weekend af te leveren.

En het weekend kwam snel. Zaterdag stond er een nieuw avontuur voor de deur: met Rik ben ik op zoek gegaan naar een geschikte scooter en die vonden we eigenlijk al snel: bij Gebro in Maarssen, op advies van Maarten. Hier stond een mooie Peugeot Zenith te koop, met een half jaar garantie en net 5000km op de teller. Rik wilde hem direct! Helm er bij, zwaar slot en hup: de aanbetaling was gerealiseerd. Nu nog het inmiddels behaalde papiertje inwisselen voor een echt scooterrijbewijs! Dat gaat hopelijk de komende week gebeuren, want de scooter is aanstaande vrijdag klaar om op te halen.

Een heerlijk weekend met een prachtige temperatuur en een blauwe lucht… op zondag stonden we vroeg op. Deuren open, kussens op de banken en lekker naar buiten. Na verloop van tijd de zonnewering uit en heerlijk genieten van ons terras. We besloten een eind te gaan wandelen. Via de het fietspad naar Hollandsche Rading, daarna rechtsaf, langs het afgebrande restaurant “de Fazantenhof” en rechtsaf het bos in, tot aan het “snoephuisje” en daar weer rechts de Dorpsweg af. Na een uur en kwartier waren we weer thuis. Heerlijk!

’s Middags kwam er bezoek: aan de achterpoort stonden Maarten en Berdien met de nieuwe Nissan en aan de voordeur werden twee steigers bezorgd. Ja, we zijn het huis aan het schilderen. Nou ja, “wij”: Fred. Hij schildert en repareert alles wat rot is. En dat is toch wel aan de hand hier en daar. Hij werkt heel grondig.

Omdat Maarten er was (en Rik bezoek had van Mark) konden we gezamenlijk de steigers bouwen. Na een paar uurtjes stond de zaak stevig op z’n plek. Fred kan tevreden zijn. En tegelijkertijd belde jij vanuit het verre Oz. Superleuk! Het gaat goed met je, dat kon ik horen. Je weet inmiddels wat je wilt en je maakt goeie keuzes.

Wij hebben aan het eind van deze heerlijke zondagmiddag samen gegeten in de tuin. Gezellig! En het komend weekend: dan hebben we de jaarlijkse Pinksterfamilie-bijeenkomst. Bijna iedereen is er bij – we zullen een verslag voor je maken!

Dag meid, dikke kussen van ons allemaal!

Pap

Annemarie