Gienke, Koop en Rik in Elburg met de camper...

Niets fijner dan een paar dagen aan elkaar knopen als een korte vakantie. In dit geval Koninginnedag (donderdag), vrijdag 1 mei (Ellen jarig), het weekend, daarna maandag 4 mei (geen hond op kantoor) en tenslotte dinsdag 5 mei, Bevrijdingsdag.

Toen wij op donderdagochtend tegen twaalf uur vertrokken en in de auto de radio aanzetten om toch iets van Koninginnedag mee te krijgen vielen we midden in het drama in Apeldoorn. Het kostte ons even een paar minuten om ons te realiseren wat er aan de hand was, want op de radio hoorden we emotionele kreten en woorden als 'ambulances, dranghekken, en 'hier gaat misschien eenhelikopterlanden'. Omdat we een uurtje in de auto zouden zitten werd ons de gehele toedracht van de aanslag duidelijk. Wat een raar begin van deze stralende dag.

Onze camper staat bij een collega in Marknesse en daar aangekomen hebben we de inhoud van de Volvo overgepakt in ons 'huisje' voor de komende dagen. Daarna was het een half uur rijden naar natuurcamping 'Old Putten', waar we ooit een nachtje eerder hebben gestaan toen we de camper net hadden aangeschaft.

Een mooie plek, op vijf minuten fietsen van Elburg. Op vrijdag 1 mei kwamen Mam en Pa ons opzoeken en na een heerlijk rondje koffie gingen we naar Zwolle, om de verjaardag van Ellen te vieren. Weer en heerlijke, warme dag met de familie.

Intussen ontvingen we een foto van Fish, die we eerder bij Berdien en Maarten in De Meern hadden gebracht. Daar werd hij door de katten Buster en Maestro nog niet direct heel enthousiast ontvangen, maar onze Fish stond ook niet direct open voor vriendschappelijke contacten. Inmiddels bleek men aardig aan elkaar gewend te zijn, getuige de foto.

Mirjam enJan Pieter waren op ons verzoek via Maartensdijk naar Zwolle gereden, omdat wij ons gastankje (koken, warm water, verwarming) vergeten waren. Dat deden ze graag, maar wij hadden ons niet gerealiseerd dat dat tankje al bijna leeg was. Gelukkig was in Nunspeet een nieuwe te koop en dat leverde een leuke fietstocht op van ongeveer 20km heen en terug. Goed voor de billen. En het leverde prachtige voorjaarsplaatjes op.

Ellen en Wijnand zochten ons op na dat fietstochtje - ze waren met de trein naar Nunspeet gereden met de fietsen aan boord en zouden op die manier terugrijden naar Zwolle. Per telefoon hadden we contact - we reden onafhankelijk van elkaar op de Elburgseweg. Wij besloten op ze te wachten, totdat we erachter kwamen dat ze al een stuk verder waren dan wij. We ontmoetten elkaar toen bij de camper.

De overige dagen hebben we lekker gelezen, wat gewandeld en geluierd. Het weer werd minder, dus we waren regelmatig in de camper te vinden. Maar met de regelmatige snacks en af en toe een potje kaarten hielden we het goed uit. Gienke heeft gewerkt aan een ketting, Rik heeft onder andere Harry Potter uitgelezen en Koop heeft het boek 'Uitblinkers' van Malcolm Gladwell gelezen. Het boek legt uit waarom sommige mensen succesvol zijn en andere niet. Een aanrader!

Inmiddels is het dindsdagavond 5 mei - 1900 uur - we zijn weer thuis en hebben alles al weer opgeruimd. Zo dadelijk gaan we naar Berdien en Maarten om Fish op te halen...

Zie ook de fotoserie...

Berdien

Gezellig verhaal met gezellige foto's:D

Wijnand

Leuk verhaal, ik zou bijna ook weer een camper aanschaffen.

Mam en pappa.

Een mooi verhaal,zoals we dat van jou gewend zijn.
Wij vonden het ook erg gezellig bij jullie op de camping en later bij Ellen.
Tot vanavond en vannacht dan maar.